top of page

מרכזיות לעסקים

239_text_body_heb_2_2_1467286918.jpg

אנחנו בתדיראן טלקום, מעצבים את פני התקשורת העסקית והארגונית בישראל בחמישה העשורים האחרונים. אנו מתמחים בפתרונות UC&C ומוקדי שירות, מהם נהנים מעל ל-1,500 לקוחות עסקיים. פתרונות אלו מאפשרים לנו לתת מענה מבוסס מערכות תקשורת למרכזי שירות, לעסקים ולארגונים בגדלים שונים ומהמגזרים השונים. מתן שירותי Professional Services לכ-200 מרכזי שרות, תחזוקתם של מאות אלפי שלוחות (פורטים / מבואות), מעל 5,000 מרכזיות, וכ-6,500 קישורי PRI, הופכים את תדיראן טלקום למובילה טכנולוגית בתחומי התקשורת (UC&C ומוקדי שירות) בארץ ובעולם.

 

מי היה ממציא הטלפון, כל ילד יודע, אולם, מעט מאד (אם בכלל) אנשים יודעים, מי היה האיש שהמציא את המרכזייה ובכך, נתן לטלפון את הדחיפה החיונית להתקדמותו ולהפיכתו לכלי התקשורת המודרני והנפוץ, הממציא ההונגרי תיאודור פושקש (Puskás Tivadar). למעשה, מרכזיות חשמליות שימשו את קווי הטלגרף וקישרו בין סניפי דואר, תחנות רכבת, משרדים ממשלתיים, בורסות, עיתונים בעלי תפוצה גדולה, תאגידים בינלאומיים חשובים וכד'. אולם, עד המצאתן של מרכזיות הטלפונים, תקשורת הטלפונים הראשונה נעשתה בצורה מחווטת ועבדה כמעין גרסה מתקדמת יותר של שתי פחיות שימורים וחוט המחבר ביניהן. דגם המרכזייה התעשייתי הראשון (אשר נבנה על ידי ג'ורג' קוי), היה בנוי ממוליכים פשוטים וברגים, וגרם לתדהמה גדולה, כאשר הצליח להעביר שתי שיחות במקביל.

מטלפון קווי למרכזיות מתקדמות המשולבות ב-UC&C

מאז אותה תקופה, זרמו הרבה פולסים בקווים, וניתן למצוא דמיון קלוש בלבד בין אותה מרכזיה ראשונית לבין טלפון מרכזיה, מרכזיות טלפונים מתקדמות, מרכזיה בינלאומית או כל מרכזיה אחרת המשמשת אותנו כיום. אל התקשורת הטלפונית וסוגי המרכזיות המודרניות, הצטרפו בשני העשורים האחרונים אמצעי תקשורת נוספים, היוצרים יחד בארגונים ובבתי עסק את הצורך בתקשורת אחודה מתקדמת (Unified Communications & Collaborations), בה משתלבות המרכזיות המתקדמות.

כיום מערכות תקשורת אחודה (Unified Communications and Collaboration - UC&C), מודרניות משלבות בין שירותי תקשורת נייחים וניידים, מספקות כלים לעבודה שיתופית ומקדמות תהליכים עסקיים חוצי ארגון, במטרה לשפר את יעילות כוח העבודה ושביעות הרצון של הלקוחות. לתדיראן טלקום מגוון מערכות Pure VoIP, משולבות בארכיטקטורת ענן, עשירות בטכנולוגיות ווירטואליזציה מודרניות, המספקת שירותי טלפוניה מתקדמים לעסקים בשרידות ואמינות גבוהים במיוחד.

למערכות ה-UC&C נלווים מגוון רחב של פתרונות נלווים, דוגמת רשמי שיחות, מערכות הקלטה, נתב ומענה קולי, זיהוי דיבור, מוסיקה בהמתנה ועוד.

 

איך משתלבת תדיראן טלקום במפת שירותי התקשורת והמרכזיות בישראל?

אנחנו בתדיראן טלקום, מעצבים את פני התקשורת העסקית והארגונית בישראל בחמישה העשורים האחרונים. אנו מתמחים בפתרונות UC&C ומוקדי שירות, מהם נהנים מעל ל-1,500 לקוחות עסקיים. פתרונות אלו מאפשרים לנו לתת מענה מבוסס מערכות תקשורת למרכזי שירות, לעסקים ולארגונים בגדלים שונים ומהמגזרים השונים. מתן שירותי Professional Services לכ-200 מרכזי שרות, תחזוקתם של מאות אלפי שלוחות (פורטים / מבואות), מעל 5,000 מרכזיות, וכ-6,500 קישורי PRI, הופכים את תדיראן טלקום למובילה טכנולוגית בתחומי התקשורת (UC&C ומוקדי שירות) בארץ ובעולם.

 

אילו מרכזיות לעסקים קיימות כיום בשוק התקשורת?

ניתן לחלק את תחום מרכזיות לעסקים לפי קריטריונים שונים (למשל, כמות משתמשים, התאמה לתחום פעולת העסק, לפי הטכנולוגיה בה הן פועלות וכן הלאה), אלו הן המרכזיות העיקריות המשמשות כיום עסקים קטנים, בינוניים וגדולים:

מרכזיית TDM (מרכזיות קלאסיות) -

הדור הישן של מרכזיות לעסקים. עד לפני מספר שנים, כמעט כל בית עסק החזיק אחת כזו, בשל העלות הכוללת הנמוכה שלה (התקנה, רכיבים ותשתית). אולם, המגבלות שהיא כפתה על המשתמשים בה (למשל, כמות קבועה ומוגבלת של שלוחות-פנים וקווי חוץ) וכניסתן לשוק התקשורת של מרכזיות מתקדמות ויעילות בהרבה (למשל, מרכזיית IP או מרכזיה וירטואלית), דחקו את רגליהן של מרכזיות מסוג זה, וכיום, נדיר למצוא בתי עסק שעדיין עושים בהן שימוש כמות שהן. 
מבחינה טכנית: המרכזייה תומכת ב2-8 קווי חוץ (אנלוגיים) בד"כ בין שניים לשמונה קווים ובין שמונה ל-24 שלוחות פנים. המרכזייה תומכת בקווים אנלוגיים וב-VoIP באופן הבסיסי שלו בלבד.

מרכזיה דיגיטאלית – מרכזיות אלו נחשבות לדרגה אחת מעל למרכזיות ה-TDM. מדובר במרכזיות יציבות ועמידות, אשר מיועדות לעסקים קטנים עד בינוניים, בעיקר בגלל חוסר בגמישות ובעיה בשדרוג. 
מבחינה טכנית: מרכזיה דיגיטאלית ניתנת "להלבשה" על תשתית טלפוניה קיימת ותומכת בקווי PRI דיגיטאליים, דבר העשוי להוזיל את עלויות השימוש בקווי הטלפון.

מרכזיית IP (מרכזיית VoIP) -

מרכזיית IP היא מרכזיה מתקדמת המשתלבת במערכת ה-LAN של הארגון (Local Area Network) ופועלת באמצעות פרוטוקול תקשורת TCP-IP. במרכזיה כזו, שיחות פנים עוברות ברשת הפנימית (או דרך האינטרנט, במידה ויש שלוחות מרוחקות, למשל, סניפים) ושיחות אל מחוץ לעסק יוצאות באחת משתי הדרכים: על רשת האינטרנט או דרך כרטיס מיוחד. התוצאה המתקבלת היא קווי טלפון יציבים ואיכות שיחה טובה, מגוון גדול של תכונות חדישות (כשילוב מערכת Call Center, הקלטה ורישום שיחות וכד'). מרכזייה לעסק העובדת בשיטה זו מתאימה לעסקים המפעילים מרכזי שירות, מרכזי מכירות, או לכל עסק בכל גודל, העושה שימוש מרובה בטלפוניה שלו לצורך תקשורת פנימית וחיצונית. 


מבחינה טכנית: קיימים שני סוגי מרכזיות IP:

מרכזיות Pure VoIP - מרכזיות שכל השלוחות שלהן הן שלוחות IP, ולכן הן תומכות באופן מלא בתכונות הייחודיות של מרכזיית IP, מרכזיות היברידיות - שהן מרכזיות שאינן במקורן מרכזיית VoIP (אלא TDM או דיגיטל), אבל משודרגות למרכזיות VoIP.

 

מרכזיה בענן -

מרכזיה בענן הינה מרכזיה וירטואלית מבוססת IP, אשר מתפקדת באמצעות מחשוב ענן. היא מסופקת כשירות לבתי העסק והארגונים על ידי ספקיות השירות, ולמעשה, פרט למכשירי קצה (טלפונים או פקסים) העסק איננו מחזיק ברשותו שום חומרה. המרכזייה הפיזית עצמה נמצאת על שרת באתר מרוחק, מתופעלת ומתוחזקת על ידי ספקית השירות, והיא מתפקדת כמרכזיה פנימית לארגון, וחיצונית (מרכזיה פנים-ארצית או מרכזיה בינלאומית). היא מרכזייה עבור עסקים קטנים, בינוניים או גדולים, שאינם רוצים (או אינם יכולים) לתחזק מרכזיה בעצמם. 


מבחינה טכנית: מדובר בשירות ולא בחומרה ולכן, אין לעסק צורך להתעסק בפרטים טכניים כלשהם.

סוג נוסף, שאמנם איננו נחשב ל"מרכזיה" בצורה מובהקת, אולם נולד כתוצאה מהצרכים העסקיים של שוק התקשורת, הוא פלטפורמות תקשורת מאוחדת (הכוללות מרכזיות) - הנותנות מענה כולל לכל צרכי התקשורת של בית העסק או הארגון ולא רק לצרכי הטלפוניה שלו. פלטפורמות כאלה משלבות בין כל אמצעי התקשורת שהעסק עושה בהם שימוש פנימי (תקשורת פנים ארגונית בין העובדים בסניף מסוים או בין הסניפים השונים) וחיצוני (תקשורת עסקית עם לקוחות, ספקים וכד') ומאחדת אותם לכלל ממשק מתפקד ויעיל. זו ההתמחות של תדיראן טלקום ובין מגוון הפתרונות שהיא מציעה לעסקים ניתן למצוא את מרכזיית קורל הנפוצה בישראל, הפועלת בטכנולוגיה היברידית ומשלבת מיתוג מעגלים ו-VoIP, מערכות טלפוניה מתקדמות (UC&C) של חברת Alcatel Lucent) OmniPCX Enterprise ו-Open Touch) אשר מותאמות לטובת פתרונות עסקיים לתחומים ומגזרים שונים, עם דגש על ענף המלונאות, ואת מערכת ה-UC&C, Aeonix, שהיא מערכת Pure VoIP בארכיטקטורת ענן פרי פיתוחה של תדיראן טלקום.

  • איזה עסקים צריכים מרכזיה?
    תחום התקשורת השתנה בלא היכר בשנים האחרונות; אם בעבר התקשורת עם הלקוחות התנהלה רק דרך הטלפון, הפקס והדואר, הרי כיום ישנן אין-ספור אפשרויות לשמירה על קשר. דואר אלקטרוני, צ'אט באתר, פנייה באמצעות הרשתות החברתיות, כל אלו זמינים ללקוחות וצורות התקשורת מתעדכנות ומשתנות כל העת. עם זאת, דבר אחד נותר קבוע – כל עסק המעוניין להצליח חייב להציע ללקוחות שלו שירות זמין ומענה מהיר. לכן, גם היום מרבית העסקים נדרשים לספק שירות טלפוני יעיל. למעשה, כל עסק הנותן שירות קבוע ללקוחות נדרש למרכזיה – משרדי היי-טק, מסעדות, שירותי הסעות, חנויות, כל אלו מחייבים מענה אנושי ומרכזיה שתאפשר לנתב את השיחה למקום המתאים.
  • יש דבר כזה מרכזיה בענן?
    זוכרים את הזמן שבו התקנה של מרכזיה או אפילו קו טלפון אחד היו עניין מורכב שארך זמן רב ודרש היערכות מקדימה? היום, כבר אין צורך בתשתית מסורבלת, אלא ניתן לקבל את כל מערך השירותים המבוקש באמצעות הענן. כך העסק אינו נדרש להחזיק בחומרה כלשהי, והמרכזיה עצמה נמצאת בשרת מרוחק המתוחזק על ידי חברה המתמחה בתחום. מרכזיות מסוג זה נקראות גם מרכזיה וירטואלית או מרכזיית IP והן מציעות פתרון כולל העשוי להתאים לכל עסק, בכל גודל. מרכזיה בענן מאפשרת תקשורת פנימית בין עובדי החברה וגם תקשורת חיצונית עם ספקים, עמיתים ולקוחות, וניתן לעדכן אותה בקלות לדרישות המשתנות של העסק.
  • האם ניתן להקליט שיחות?
    כן – שירותי מרכזיה יכולות וצריכות לכלול אפשרות להקלטה ולתיעוד של שיחות. הקלטת שיחות נדרשת בעיקר במוקדי שירות לקוחות, כאשר יש צורך לבצע בקרה על טיב השירות הניתן ללקוח וכמובן גם לשמור תיעוד של השיחות למקרה של מחלוקת בין בית העסק לבין הלקוח. עם זאת, הקלטת שיחות היא מאפיין מומלץ מאוד לכל בית עסק, קטן כגדול כאחד. הקלטת שיחות מאפשרת לנו לשמור תיעוד לשיחות ולסיכומים עם ספקים ועם לקוחות, והיא יכולה לסייע לנו למנוע אי הבנות ולהגן על האינטרסים של העסק. שימו לב! אם אתם נעזרים במרכזיית ענן חשוב רק לוודא כי השירות הניתן לכם כולל גיבוי ואבטחה ראויים.
  • איך בוחרים מרכזיה?
    מרכזיה היא כלי מקצועי שנועד לשרת את הצרכים של בית העסק ולספק את פתרונות התקשורת הנחוצים להתנהלות יעילה מול לקוחות ומול עמיתים וספקים. לכן, ראשית חשוב לאפיין את המפרט המבוקש של המרכזיה, ולבדוק מהן התכונות החשובות ביותר שצריכות להיות למרכזיה. את המרכזיה יש להתאים גם לגודלו של הארגון ולתשתית הקיימת; אם למשל בבית העסק ישנה מרכזיה הפועלת כראוי אין בהכרח צורך לשדרג אותה, אך אם הצרכים של הארגון משתנים, אם הארגון גדל או אם המרכזיה כבר אינה פועלת כשורה, יש להתייעץ עם מומחה בתחום ולבחור מרכזיה חדשה המסוגלת לספק לבית העסק את הנדרש לו לתפקוד אופטימלי.
bottom of page